UPPDRAG
KONSULT
KUND
KONSULTMAGASINET
Anmälan till uppdrag 5474
X
Din anmälan har skickats
Rubrik:
3D Specialist / Technical Artist
Produkter:
3D,Blender,Max,Maya
Roller:
Designer
Distrikt:
Gbg
Beskrivning:
Vi söker en mycket erfaren Principal 3D Specialist / Technical Artist för att leda 3D-leveranser inom området Mobile/XR. Behovet är att kraftigt höja hastigheten och kvaliteten på 3D-leveranser – där hög visuell standard är avgörande eftersom flera av applikationerna nu är riktade mot slutkund. Om rollen: Som Principal 3D Specialist kommer du att ha en nyckelroll i att forma det visuella uttrycket i våra M/XR-projekt. Du kommer att arbeta nära stakeholders, projektledare, utvecklare och andra specialister för att säkerställa att våra 3D-resurser håller högsta kvalitet – både visuellt och tekniskt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och styra Art Direction för att säkerställa konsekvent look & feel i flera projekt Omsätta stakeholder-behov till högkvalitativa 3D-leveranser Bidra till och delvis leda den övergripande visionen för 3D-arbetet inom Mobile, XR och 3D Delegera delar av 3D-pipelines för att säkra snabba leveranser utan att tumma på kvalitet Integrera avancerade 3D-arbetsflöden med moderna utvecklingsprocesser Säkerställa kvalitativ kommunikation med projektledare, tekniska ledare och utvecklingsteam Bygga och underhålla projektroadmaps för 3D-relaterade insatser Kvalifikationer: Stark portfolio av OEM-fokuserat arbete som använts i kundnära applikationer Expertkunskaper inom 3D-modellering, ljussättning, shading, animation och rendering Dokumenterad erfarenhet av att skapa optimerade PBR 3D-resurser för spel/XR Expertnivå i: ▸ Blender ▸ 3DS Max ▸ Maya Djupgående kunskap i UV-mappning och texeloptimerad baking för PBR Erfarenhet av verktyg såsom Substance Painter, SimpleBake, Pixyz Studio Expertis inom att skapa 1:1 subdiv-baserade modeller från CAD-geometri Kompetens i att strukturera och optimera 3D-data för fysiksimuleringar och interaktiva system Starka kunskaper i att skapa LOD-baserad geometri för realtidsmotorer Erfarenhet av att arbeta i Unity med riggning, animation och staging av PBR-assets Erfarenhet av interaktiv XR, mobilappar, webbapplikationer och desktopmiljöer Flytande i engelska, både skriftligt och muntligt Verktyg du bör behärska: Blender, Autodesk 3Ds Max, Autodesk Maya, Pixologic Zbrush, PIXYZ Studio, Substance Painter, Substance Designer, 3D Coat, Adobe Photoshop, Unreal Engine, Unity 3D
Personuppgifter -
*
obligatorisk uppgift
Förnamn:
*
Efternamn:
*
Mejladress:
*
Födelseår:
*
Hemuppgifter
Adress:
*
Postnummer:
*
Ort:
*
Telefon:
*
CV o Personligt brev (Word,PDF,Text) / Foto (JPEG)
CV:
*
Brev:
*
Foto:
*
Företagsuppgifter - Om du är anställd eller företagare
Status:
Välj
Anställd
Egenföretagare
Företag:
Adress:
Postnummer:
Ort:
Tipsuppgifter - Var fick du tips om KonsultPoolen
Tips från:
Välj
Internet
Kollega / Konsult
Utskick från KP
Tidning
Annat
Skicka anmälan