top-image
top-image

Anmälan till uppdrag 5474

XDin anmälan har skickats
3D Specialist / Technical Artist
3D,Blender,Max,Maya
Designer
Gbg
Vi söker en mycket erfaren Principal 3D Specialist / Technical Artist för att leda 3D-leveranser inom området Mobile/XR. Behovet är att kraftigt höja hastigheten och kvaliteten på 3D-leveranser – där hög visuell standard är avgörande eftersom flera av applikationerna nu är riktade mot slutkund. Om rollen: Som Principal 3D Specialist kommer du att ha en nyckelroll i att forma det visuella uttrycket i våra M/XR-projekt. Du kommer att arbeta nära stakeholders, projektledare, utvecklare och andra specialister för att säkerställa att våra 3D-resurser håller högsta kvalitet – både visuellt och tekniskt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och styra Art Direction för att säkerställa konsekvent look & feel i flera projekt Omsätta stakeholder-behov till högkvalitativa 3D-leveranser Bidra till och delvis leda den övergripande visionen för 3D-arbetet inom Mobile, XR och 3D Delegera delar av 3D-pipelines för att säkra snabba leveranser utan att tumma på kvalitet Integrera avancerade 3D-arbetsflöden med moderna utvecklingsprocesser Säkerställa kvalitativ kommunikation med projektledare, tekniska ledare och utvecklingsteam Bygga och underhålla projektroadmaps för 3D-relaterade insatser Kvalifikationer: Stark portfolio av OEM-fokuserat arbete som använts i kundnära applikationer Expertkunskaper inom 3D-modellering, ljussättning, shading, animation och rendering Dokumenterad erfarenhet av att skapa optimerade PBR 3D-resurser för spel/XR Expertnivå i: ▸ Blender ▸ 3DS Max ▸ Maya Djupgående kunskap i UV-mappning och texeloptimerad baking för PBR Erfarenhet av verktyg såsom Substance Painter, SimpleBake, Pixyz Studio Expertis inom att skapa 1:1 subdiv-baserade modeller från CAD-geometri Kompetens i att strukturera och optimera 3D-data för fysiksimuleringar och interaktiva system Starka kunskaper i att skapa LOD-baserad geometri för realtidsmotorer Erfarenhet av att arbeta i Unity med riggning, animation och staging av PBR-assets Erfarenhet av interaktiv XR, mobilappar, webbapplikationer och desktopmiljöer Flytande i engelska, både skriftligt och muntligt Verktyg du bör behärska: Blender, Autodesk 3Ds Max, Autodesk Maya, Pixologic Zbrush, PIXYZ Studio, Substance Painter, Substance Designer, 3D Coat, Adobe Photoshop, Unreal Engine, Unity 3D

Personuppgifter -*obligatorisk uppgift

Hemuppgifter

CV o Personligt brev (Word,PDF,Text) / Foto (JPEG)

Företagsuppgifter - Om du är anställd eller företagare

Tipsuppgifter - Var fick du tips om KonsultPoolen